Tjänsten berättigar till ombokning av utresedatum och/eller hemresedatum. Tjänsten måste tecknas och betalas samtidigt som resan bokas och kan inte läggas till i efterhand. Tjänsten är personlig och kan inte överlåtas.
Övriga villkor för ombokningen:
- Om ombokning görs till en högre prisklass så måste resenären själv betala mellanskillnaden i pris mellan den ursprungliga och den nya biljetten
- Ombokningen skall ske under våra öppettider och minst 3 arbetsdagar innan påbörjad resa. Resan anses påbörjad när incheckningstid för bokningens första flygsträcka är passerad.
- Om ändringen medför att någon av resenärerna inte längre har rätt till specialpris (t ex spädbarn) så måste resenären själv betala mellanskillnaden för den nya biljetten
- Det är inte tillåtet att uppgradera biljetten till en högre klass på samma avgång
- Det är inte tillåtet att boka om biljetten med en så kallad "stop over"
- Det går inte att ändra destination eller avreseflygplats, varken på ut- eller hemresan
- Flygsträckorna måste användas i den ordning de ursprungligen bokades
- Ombokningen kan endast ske med samma flygbolag som skulle ha utfört den ursprungliga resan
- Det är inte möjligt att ändra eller korrigera namn på någon av passagerarna
- Det går endast att boka om resan en gång (när ändringen är bekräftad är ombokningsprodukten förbrukad)
- Vid ombokning får den nya resan inte påbörjas inom 2 arbetsdagar från ombokningstillfället
- Vid ombokning måste den nya resan vara avslutad inom ett år efter det ursprungliga bokningstillfället
- Ombokning kan endast ske i mån av plats på flyget
- Om resenären uteblir från någon flygsträcka är ombokningsprodukten förbrukad
- Ombokningstjänsten omfattar endast flygbiljetter och inte exempelvis hotell, hyrbil, transfer, aktiviteter på resmålet eller andra tjänster som kan tänkas ingå i resan
Ombokningsbar flygbiljett är en egen tjänst från Airngo och behöver inte betyda att flygbiljetterna är ombokningsbara hos flygbolagen. All ombokning med tjänsten måste således ske genom vår kundsupport via telefon eller e-post. Ingen ombokning är slutförd förrän Airngo har bekräftat den via e-post. Airngo ansvarar inte för uteblivna ombokningar för att resenären inte kommit i kontakt med vår kundsupport.